Elküldve: 2013. Október 4. Péntek, 21:25 Hozzászólás témája:
Nekem ugyan nem rángat, de egy érdekes hangot hallok.
Konrétan a kocsi bal oldala felől (vezető)
Csak kinn hallom, így csak alapjáraton hallgatózom.
Van azon az oldalon valamiféle csapágy? Hétvégén felveszem , hátha úgy tud valaki valamit mondani.
Bosszantó lenne, ha valamelyik csapágy kopogna,mert 49.ezer km-nél még talán nem kéne.
Nagyon friss vagyok a fórumon, úgyhogy üdv mindenkinek!
Egy 2009.12. hós 1,6 16V xsara picasso boldog tulaja vagyok
Kb. egy éve került a kocsiba egy AG LPG rendszer.
Van egy olyan bosszantó problémám, amire egyszerűen egyenlőre nem találunk megoldást... Ebben kérném a segítségetek!
A helyet az, hogy a gázcomputer kb két hete lett újrakalibrálva (nagy volt a fogyasztás..), a kocsi szuper megy. VISZONT alapjáraton pl. lámpánál kis rángatást lehet érezni (motoron szemmel is látható). Benzinnel nem csinálja... A plussz gond, hogy 5 fokos hidegben 40 fokot eléri a víz és átvált, viszont ha akkor lámpát kapok, úgy rángat a motor, hogy a műszerfalvilágításon is látszik, és akár le is fullad... A kocsi kapott egy új szett NGK LPG7 irídium gyertyaszettet (egyébként nagyon pöpecül megy tőle a gép..) de az alapjárati gondon ez sem segített... jah aksi is pár hetes...
Szóval HELP!!! szívesen fogadom a javaslatokat!!
Nagyon friss vagyok a fórumon, úgyhogy üdv mindenkinek!
Egy 2009.12. hós 1,6 16V xsara picasso boldog tulaja vagyok
Kb. egy éve került a kocsiba egy AG LPG rendszer.
Van egy olyan bosszantó problémám, amire egyszerűen egyenlőre nem találunk megoldást... Ebben kérném a segítségetek!
A helyet az, hogy a gázcomputer kb két hete lett újrakalibrálva (nagy volt a fogyasztás..), a kocsi szuper megy. VISZONT alapjáraton pl. lámpánál kis rángatást lehet érezni (motoron szemmel is látható). Benzinnel nem csinálja... A plussz gond, hogy 5 fokos hidegben 40 fokot eléri a víz és átvált, viszont ha akkor lámpát kapok, úgy rángat a motor, hogy a műszerfalvilágításon is látszik, és akár le is fullad... A kocsi kapott egy új szett NGK LPG7 irídium gyertyaszettet (egyébként nagyon pöpecül megy tőle a gép..) de az alapjárati gondon ez sem segített... jah aksi is pár hetes...
Szóval HELP!!! szívesen fogadom a javaslatokat!!
Köszi srácok!!
Szoval, nekem is ezt csinalja az LPG vel, rangat hidegen es egyenletlen az alapjarata sokszor...talan meg kene nezni az alapjarati motort esetleg ki takaritani....vagy a gaz adagolo hengerek valamelyike nem mindig dolgozik....igy mar jartam, mivel nagyon sok ezer gazos km van mogottem..osszesegeben jok a gazrendszerek, az enyem Zavoli, de olykor azt is takaritani kell...meg talan a szurokre is gondolnek...egyeb otletem nincs.....a Citroen ilyen...nem egy "Japan gazos", ezekkel soha nem volt gondom ..tobb 100 ezer km utan sem... _________________ 2005 12.12 havi szahara. 1.6 Elegance 8V (70KW) B+Gaz
Csatlakozott: Aug 28, 2009 Hozzászólások: 1015 Tartózkodási hely: Nyúl York (Rimóc)
Elküldve: 2013. November 30. Szombat, 17:16 Hozzászólás témája:
Nekem kb 2,5 éve van benne az LPG rendszer. Azòta 1x volt gondom, tavaly télen, hidegen mintha néha 3hengerezett volna (alapjáraton remegett kicsit, stb). Ki cseréltem a gyertyákat, pár hétig jobb volt, de utána megint éreztem hidegen. Szerelővel ellenőriztettem, beállitattam a szelephézagokat, azòta nincs gondom. Gázszűrőket most ősszel cseréltem. _________________ 2005.10 havi, 1,6 8v, Elit, Szahara ezüst, gázos 1 Piki
Csatlakozott: Nov 27, 2013 Hozzászólások: 7 Tartózkodási hely: Százhalombatta
Elküldve: 2013. November 30. Szombat, 21:24 Hozzászólás témája:
köszi srácok!
Pénteken próbálkoztunk még vele.. kitakarítottuk a pillangószelepet (kicsit retkes volt) de sajnos nem segített... itt nem lehet a motort ellenőrizni, mert ugye egybe van építve a szelepházzal.. pfff..
Próbáltuk az autokalibrálást a gázprogrammal, de azt írta ki, hogy instabil a nyomás... próbálkoztunk még azzal is, hogy egyenként átváltottuk benzinre és érdekes módon a negyedik hengernél ha átváltottuk akkor megszűnt a dadogás..
Pénteken leadtuk gázszervízbe, nagyon kíváncsi leszek... A levegőmotort mondjuk nem tudom hogy cserés-e, mert ugye benzinnel nem csinálja egyáltalán.. gyönyörűen jár a motor...
Nagyon friss vagyok a fórumon, úgyhogy üdv mindenkinek!
Egy 2009.12. hós 1,6 16V xsara picasso boldog tulaja vagyok
Kb. egy éve került a kocsiba egy AG LPG rendszer.
Van egy olyan bosszantó problémám, amire egyszerűen egyenlőre nem találunk megoldást... Ebben kérném a segítségetek!
A helyet az, hogy a gázcomputer kb két hete lett újrakalibrálva (nagy volt a fogyasztás..), a kocsi szuper megy. VISZONT alapjáraton pl. lámpánál kis rángatást lehet érezni (motoron szemmel is látható). Benzinnel nem csinálja... A plussz gond, hogy 5 fokos hidegben 40 fokot eléri a víz és átvált, viszont ha akkor lámpát kapok, úgy rángat a motor, hogy a műszerfalvilágításon is látszik, és akár le is fullad... A kocsi kapott egy új szett NGK LPG7 irídium gyertyaszettet (egyébként nagyon pöpecül megy tőle a gép..) de az alapjárati gondon ez sem segített... jah aksi is pár hetes...
Szóval HELP!!! szívesen fogadom a javaslatokat!!
Köszi srácok!!
Néhány ötlet:
- ha az elmúlt két hetet leszámítva nem csinálta ezt a "hintázást", akkor rosszul lett kalibrálva a kompjuter.
- az új gyertyáknak nem lett jól beállítva a hézag
Csatlakozott: Apr 26, 2009 Hozzászólások: 2794 Tartózkodási hely: Budapest
Elküldve: 2013. December 2. Hétfő, 21:40 Hozzászólás témája:
Mégvalamit hozzátennék: nálam ezenkívül tényleg semmi gond nincs az autógázzal.
Nem rángat, nem hintázik, 30 fokon szépet átvált, nincs túlfogyasztás - mióta úgy vezetek mint ahogy a gázolajost szoktam, azóta vegyes város + országút 9 alatt vagyok bőven - a szelephézag sem fogy.
Amikor cseréltem a gumikat ősszel, akkor nulláztam az autót: gép szerint átlagfogyi 6.7 liter, átlagsebesség 53km, megtett út 1600km,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/520424.html szerint az elmúlt időszakban 8,25liter/100km gázból. _________________ 1.6 8v LPG
Csatlakozott: Nov 27, 2013 Hozzászólások: 7 Tartózkodási hely: Százhalombatta
Elküldve: 2013. December 3. Kedd, 17:20 Hozzászólás témája:
Köszi a tippeket!
Holnap reggel hozom el a kocsit, úgy néz ki, hogy az egyik injektor szarakodott... wááá
kíváncsi leszek nagyon... majd megírom, hogy tényleg megoldódott-e a probléma..
Csatlakozott: Nov 27, 2013 Hozzászólások: 7 Tartózkodási hely: Százhalombatta
Elküldve: 2013. December 4. Szerda, 16:23 Hozzászólás témája:
Nah a dadogása megszűnt a motornak (melegen), viszont ma váltáskor a hidegben megint szenvedett, majdnem le is állt...
A kérdésem, hogy szerintetek (40 fokra van véve a váltás) van jelentősége annak, hogy párhuzamosan van bekötve a reduktor a vízrendszerbe, és nem sorban? elgondolkodtató, hogy esetleg egyszerűen vált a jeladó alapján, viszont a reduktor túl hideg...
Csatlakozott: Oct 02, 2012 Hozzászólások: 217 Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Elküldve: 2013. December 8. Vasárnap, 19:58 Hozzászólás témája:
Kollégámat vittem múltkor, és ezt mondta, hogy szerinte alapjáraton néha egy-egy rándulást érez, én nem gondoltam hibára, mert mióta megvan, azóta érzem a finom rándulásokat alapjáraton (pl. lámpánál). Ma elvittem egy kanyarra szüleim Suzukiját, abban tényleg nem érezni az alapjárati rángást. Gyertya csere volt, pillangószelep is tiszta, szelephézagok beállítva, szűrők is cserélve (benzin, olaj, levegő). Másnak is vannak apró finom rángások alapjáraton, vagy ez hiba és nézzek utána. Ha utóbbi, akkor tipp, hogy hol kezdjem? Általában prémium benyát kap (VP95, MM95).
upd: 1209: reggel, hideg motornál a motoron is láttam a "rángatózást", melegen sokkal egyenletesebben járt.
Még egy kérdés, korábban írtátok, hogy a gázbowden házát meg kell/lehet feszíteni, hogy a bowden feszesebb legyen, kb. 1,5 cm-re el tudom húzni a bowdenházat az ütközőtől, amíg a bowden megfeszül és megmozdul a szelep. Érdemes odébb tenni a sasszeget 1,5 cm-el? _________________ Szahara ezüst metál, 1,6i 8V Elit, 2003/6, 211.000 km
Csatlakozott: Jan 23, 2014 Hozzászólások: 24 Tartózkodási hely: Érd - Budapest
Elküldve: 2014. Február 11. Kedd, 22:41 Hozzászólás témája:
Sziasztok!
Nemrég vettem a kocsit. Tünet,hogy 5. ben pl. az érdi emelkedőn felfelé alacsony fordulatszámon gyorsításkor megtorpan nem gyorsul. Visszakapcsolva megy rendesen. Csak 5. ben csinálja ,ha lentről (ford.szám) gyorsítok. Esetleg ölet? _________________ xp.2006. 1,6i 16v Exclusive ,Rodin szürke
Csatlakozott: Jan 18, 2011 Hozzászólások: 1498 Tartózkodási hely: Bánd,Veszprém megye
Elküldve: 2014. Február 12. Szerda, 5:02 Hozzászólás témája:
Vissza kell kapcsolni! Az ötödik nem arra való.
Prodáld ki 4-ben 40-nél padlógáz. Ott sem fog gyorsulni.
Kis motor , kis fordulaton kis teljesítményt ad.
V8- gyorsult volna _________________ 1.6 8v Sx 2003
Ha nem megy erőltesd! Ha eltörik akkor úgyis rossz volt!
Csatlakozott: May 10, 2013 Hozzászólások: 225 Tartózkodási hely: Szurdokpüspöki
Elküldve: 2014. Február 12. Szerda, 10:39 Hozzászólás témája: Re: alapjárat
Piku írta:
... Nekem télen a nagy minuszokban volt olyan hogy 40km ert ugy mentem hogy nem is volt gázon a lábam...mintha tempomattal mentem volna ..pedig nincs bent:) Majd mikor félreálltam nagyon bömböpt a motor kb 3000 fordulaton. Akkor az volt a baja állitolag hogy a kondenzviz vagy pára belefagyhatott...ahogy melegedett a motor megjavult. Azóta sem volt ilyen.
Nekem 2 hete volt ilyen amikor reggelre -18 fok lett. Az M3-as autópályáig én is "tempomattal" mentem. Az idő megenyhült azóta és a probléma sem jött elő többet... _________________ Xsara Picasso 2002 1.8i 16V SX PLUS
Csatlakozott: Apr 26, 2009 Hozzászólások: 2794 Tartózkodási hely: Budapest
Elküldve: 2014. Február 12. Szerda, 11:04 Hozzászólás témája:
zarew írta:
Sziasztok!
Nemrég vettem a kocsit. Tünet,hogy 5. ben pl. az érdi emelkedőn felfelé alacsony fordulatszámon gyorsításkor megtorpan nem gyorsul. Visszakapcsolva megy rendesen. Csak 5. ben csinálja ,ha lentről (ford.szám) gyorsítok. Esetleg ölet?
Egymillió ötletem lenne, de inkább válts vissza hármasba (100ig gond nélkül ki lehet húzatni ha meleg a motor) vagy négyesbe, az ötödikre tekints, mint overdrive.
Ha dieseled volt előtte akkor amúgy érthető a problémád, ott ugyanis lehet nyomatékból autózni, itt csak lendületből.. _________________ 1.6 8v LPG
Csatlakozott: Jan 23, 2014 Hozzászólások: 24 Tartózkodási hely: Érd - Budapest
Elküldve: 2014. Február 12. Szerda, 14:47 Hozzászólás témája:
PPGergo írta:
zarew írta:
Sziasztok!
Nemrég vettem a kocsit. Tünet,hogy 5. ben pl. az érdi emelkedőn felfelé alacsony fordulatszámon gyorsításkor megtorpan nem gyorsul. Visszakapcsolva megy rendesen. Csak 5. ben csinálja ,ha lentről (ford.szám) gyorsítok. Esetleg ölet?
Egymillió ötletem lenne, de inkább válts vissza hármasba (100ig gond nélkül ki lehet húzatni ha meleg a motor) vagy négyesbe, az ötödikre tekints, mint overdrive.
Ha dieseled volt előtte akkor amúgy érthető a problémád, ott ugyanis lehet nyomatékból autózni, itt csak lendületből..
Hát jó, (ez előtt 2.3 benya volt) akkor nem dőlök a kardomba. De azért böki a csőröm. Nehogy megfertőzze a többi sebességet is. _________________ xp.2006. 1,6i 16v Exclusive ,Rodin szürke
Csatlakozott: Jan 23, 2014 Hozzászólások: 24 Tartózkodási hely: Érd - Budapest
Elküldve: 2014. Február 18. Kedd, 16:30 Hozzászólás témája:
Megfertőzte! Ki is írta : Motor hiba. Mondjuk lehet vele menni,de néha berángat. Ma, ha összejön gyertya,benzin szűrő csere.Hétfőn megy hibakinyomozásra..... _________________ xp.2006. 1,6i 16v Exclusive ,Rodin szürke
Elküldve: 2015. Április 18. Szombat, 11:20 Hozzászólás témája:
Sziasztok! Van egy 2000. évjáratú 1.8 benzines, 115 le Picasso autóm. Menet közben gázvisszaengedésnél, motorféknél rángat. Van ötletetek, mi lehet a hibája? EGR szelepet kitisztítottam, a levegő beömlőnél minden érzékelőt megtisztítottam. Alapjárati szelepet kicseréltem.
Elküldve: 2015. Április 18. Szombat, 18:32 Hozzászólás témája:
pappla írta:
Sziasztok! Van egy 2000. évjáratú 1.8 benzines, 115 le Picasso autóm. Menet közben gázvisszaengedésnél, motorféknél rángat. Van ötletetek, mi lehet a hibája? EGR szelepet kitisztítottam, a levegő beömlőnél minden érzékelőt megtisztítottam. Alapjárati szelepet kicseréltem.
Enyhe motorféknél csinálja, erősnél nem?
Korábban csinálta, vagy korábban jó volt?
Mert egy bizonyos fokig ez természetes (az én mostanim sokkal intenzívebbe ncsinálja mint a régi 2000-es 1.8asom, az még csak euro3-as volt).
Link: MSR
Gertyák mikoriak? Injektortisztítót mikor kapot tutoljára egy alapos kikormolással egybekötve? Elsőre érdekes hogy csak motorféknél tűnik rossznak... Mióta van nálad az autó? Helyileg merre laksz? _________________ XP 1,6 16V Comfort ESP 2008 chip
Csatlakozott: Aug 08, 2013 Hozzászólások: 75 Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós
Elküldve: 2016. Április 10. Vasárnap, 22:43 Hozzászólás témája:
Sziasztok!
Nekem is produkál érdekes dolgot a kocsi. Ha lámpánál megállok, néha csinál olyat induláskor, hogy meglódul az autó, majd megtorpan, és ha nem nyomom be a kuplungot, akkor le is fullad. Ha elkaptam a pillanatot a kuplunggal, akkor csak megtorpan, és a mögöttem jövő kap egy kis korom puffot a szélvédőjére. Van amikor viszont teljesen jól megy. Az egész jelenségre onnantól figyeltem fel, miután volt egy kuplungcserém. Még arra is gyanakodtam, hogy az új kuplung (LUK) esetleg jobban harap, és csak meg kell szoknom. Mondjuk emiatt nem kormolna.
A kocsi egy 2000-es évjáratú 2.0HDi (300e km fölött). Üzemanyagszűrő csere esedékes, remélem csak ennek az elkoszolódása okozza a jelenséget, de milyen tippetek van, ha nem ez lenne?
Elküldve: 2016. Április 11. Hétfő, 10:25 Hozzászólás témája:
lzsolt75 írta:
Sziasztok!
Nekem is produkál érdekes dolgot a kocsi. Ha lámpánál megállok, néha csinál olyat induláskor, hogy meglódul az autó, majd megtorpan, és ha nem nyomom be a kuplungot, akkor le is fullad. Ha elkaptam a pillanatot a kuplunggal, akkor csak megtorpan, és a mögöttem jövő kap egy kis korom puffot a szélvédőjére. Van amikor viszont teljesen jól megy. Az egész jelenségre onnantól figyeltem fel, miután volt egy kuplungcserém. Még arra is gyanakodtam, hogy az új kuplung (LUK) esetleg jobban harap, és csak meg kell szoknom. Mondjuk emiatt nem kormolna.
A kocsi egy 2000-es évjáratú 2.0HDi (300e km fölött). Üzemanyagszűrő csere esedékes, remélem csak ennek az elkoszolódása okozza a jelenséget, de milyen tippetek van, ha nem ez lenne?
Szia, Szerintem az egész üzemanyag renszert érdemes kitisztítatni enyi idő/ km után. Gondollok itt a tankban lévő szűrőre és a magasnyomásúban lévő mikro szűrőre is. A tankban lévő ekkorra más szinte mászik annyira el tud kocsonnyásodni _________________ C4 Picasso 1,6l HDI 16v Mogyoróbarna Collection
Csatlakozott: Aug 08, 2013 Hozzászólások: 75 Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós
Elküldve: 2016. Április 11. Hétfő, 21:21 Hozzászólás témája:
Ezeket a tisztításokat gondolom otthoni körülmények között nem érdemes megpróbálni. Aknám, állványom sincs.
bubusi írta:
lzsolt75 írta:
Sziasztok!
Nekem is produkál érdekes dolgot a kocsi. Ha lámpánál megállok, néha csinál olyat induláskor, hogy meglódul az autó, majd megtorpan, és ha nem nyomom be a kuplungot, akkor le is fullad. Ha elkaptam a pillanatot a kuplunggal, akkor csak megtorpan, és a mögöttem jövő kap egy kis korom puffot a szélvédőjére. Van amikor viszont teljesen jól megy. Az egész jelenségre onnantól figyeltem fel, miután volt egy kuplungcserém. Még arra is gyanakodtam, hogy az új kuplung (LUK) esetleg jobban harap, és csak meg kell szoknom. Mondjuk emiatt nem kormolna.
A kocsi egy 2000-es évjáratú 2.0HDi (300e km fölött). Üzemanyagszűrő csere esedékes, remélem csak ennek az elkoszolódása okozza a jelenséget, de milyen tippetek van, ha nem ez lenne?
Szia, Szerintem az egész üzemanyag renszert érdemes kitisztítatni enyi idő/ km után. Gondollok itt a tankban lévő szűrőre és a magasnyomásúban lévő mikro szűrőre is. A tankban lévő ekkorra más szinte mászik annyira el tud kocsonnyásodni
Elküldve: 2016. Április 12. Kedd, 9:01 Hozzászólás témája:
Szia Zsolt, hát a tank leszedése elég macerás a emelő nélkül, nem a jó emlékeim közül való) Sajna a tank szűrője csak így hozzáférhető. A magasnyomású pumpáé az könnyebben, a bemeneti cső után van közvetlen. A gázolaj szűrő az a legkönyebben hozzáférhető, cserélhető! Az egyes cserékkor ne felejts el légteleníteni indítás elött. _________________ C4 Picasso 1,6l HDI 16v Mogyoróbarna Collection
Elküldve: 2016. Április 13. Szerda, 17:05 Hozzászólás témája: Lomhaság
Üdv mindenkinek!
Új vagyok a fórumon, kb 2 hete boldog tulajdonosa egy 1.8 16v Pikachunak. Az autó 11 éves, 182000 km-es német import. Nagyon jó, nagyon szép, vegyes fogyasztása (főváros, M5-ös 110-120 km/h) 7,5 l/100km. Két pici gond van vele csak. Az egyik, hogy hidegebb reggeleken melegítés közben, ugrál a fordulatszám. Tehát fölpörög és majdnem leáll. Ezt hőmérséklettől függően különböző ideig csinálja. A másik, nekem valahogy gyorsításnál nagyon lomhának tűnik az autó. Kb., mint a 120-as Skodám anno. Tökmindegy, hogy városban sebváltás utáni gyorsítás, vagy autópályán 110-ről 130-140-re. Mintha nem bírná elégetni az üzemanyagot, csak szépen komótosan gyorsulgat. Félreértés ne essék, nem versenyezni akarok vele, de 110-ről 130-ra nem is 6-8 másodperc alatt kellene gyorsulnia. Vagy rosszul gondolom? Köszönöm a válaszokat! _________________ By Macy
Csatlakozott: Jun 20, 2013 Hozzászólások: 29 Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Elküldve: 2016. Április 14. Csütörtök, 19:35 Hozzászólás témája: fordulatszám rángatás
Sziasztok!
Ma reggel induláskor a fordulat az egekbe szökött és nem akart vissza állni le kellett állítanom utána már rendesen pörgött. Egyesben mikor elindultam mintha nem lenne benne erő aztán meglódul majd megint megtorpan többi fokozatban már nem nagyon érződik , húz is.Viszont a km óra nem mutat sebességet csak a két középső csík világit _________________ 2003. 11. 1.8i exclusive
Csatlakozott: Jun 20, 2013 Hozzászólások: 29 Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Elküldve: 2016. Április 14. Csütörtök, 19:51 Hozzászólás témája: fordulatszám rángatás
Sziasztok!
Ma reggel induláskor a fordulat az egekbe szökött és nem akart vissza állni le kellett állítanom utána már rendesen pörgött. Egyesben mikor elindultam mintha nem lenne benne erő aztán meglódul majd megint megtorpan többi fokozatban már nem nagyon érződik , húz is.Viszont a km óra nem mutat sebességet csak a két középső csík világit _________________ 2003. 11. 1.8i exclusive
Elküldve: 2016. Április 19. Kedd, 7:47 Hozzászólás témája:
Alapjárati motor próba/takarítás midkettőtöknek, plusz légtömegmérő/fojtószelep/egr szelep, amit értek a szívó oldalon. _________________ XP 1,6 16V Comfort ESP 2008 chip
Elküldve: 2016. Július 11. Hétfő, 8:56 Hozzászólás témája: Rángat a motor, leáll az autó
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni.
1998-as Citroen Xsarám van, benzines 1.4i. Rángat az autó, de nem folyamatosan, hanem csak néha, amikor úgy van kedve, általában 5-10 perc után mikor már bemelegedett a motor. Van hogy tövig nyomom a gázpedált és csak lassul az autó, nem reagál majd leáll a motor, de ha újraindítom azonnal beindul, megy tovább. Néha alapjáraton is leáll, de az sem mindig. Elvittem szervizbe, kicserélték az üzemanyag nyomás szabályzót, de a hiba továbbra is fenn áll. Elhoztam a szervizből, mert nem akarom, hogy tovább kísérletezgessenek az autóval az én zsebemből. Még annyi észrevételem van, hogy fals levegő hangját hallom a motortérből. Mi lehet a probléma?
Csatlakozott: Apr 26, 2009 Hozzászólások: 2794 Tartózkodási hely: Budapest
Elküldve: 2016. Július 11. Hétfő, 18:01 Hozzászólás témája: Re: Rángat a motor, leáll az autó
Demmy írta:
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni.
1998-as Citroen Xsarám van, benzines 1.4i. Rángat az autó, de nem folyamatosan, hanem csak néha, amikor úgy van kedve, általában 5-10 perc után mikor már bemelegedett a motor. Van hogy tövig nyomom a gázpedált és csak lassul az autó, nem reagál majd leáll a motor, de ha újraindítom azonnal beindul, megy tovább. Néha alapjáraton is leáll, de az sem mindig. Elvittem szervizbe, kicserélték az üzemanyag nyomás szabályzót, de a hiba továbbra is fenn áll. Elhoztam a szervizből, mert nem akarom, hogy tovább kísérletezgessenek az autóval az én zsebemből. Még annyi észrevételem van, hogy fals levegő hangját hallom a motortérből. Mi lehet a probléma?
Ahová vitted, ott említetted a falslevegő-problémát? Lehet tényleg csak falslevegőt szív valahol, emiatt a motorvezérlés hülyül meg. Bár akkor hidegen is hülyéskedne.. Először talán ezzel kellene kezdeni, megkeresni a léket. _________________ 1.6 8v LPG
Elküldve: 2016. Július 11. Hétfő, 20:25 Hozzászólás témája:
Nem említettem, csak azt, hogy néha rángat az autó és kis fordulaton leáll a motor. Holnap viszem egy szerelőhöz, meg említem neki mindenképp. Jelzek, ha sikerült valamit elérni vele, hátha tudok majd másoknak ezzel segíteni.
Elküldve: 2018. Szeptember 19. Szerda, 15:20 Hozzászólás témája:
A legdurvább az, hogy ezt nem csak a régi de az új picassok is csinálják! Én egy 2016.12. havi C4 Grand Picassot hajtok 0-ról, 17 márciusa óta. Már 30 000 környékén kezdte a rázkódást most 100e felett pedig heti szinten nyomja
Az egész autó elkezd rázkódni. A komplett kocsiszekrény, a váltó, a kormány a középkonzol , stb.
Olyan érzete van benne az embernek mintha másodperceken belül darabjaira akarna hullani az autó , vagy esetleg nemsokára fel akarna robbani. Nem sebesség függő, csinálja 20-nál és 120-nál egyaránt ha rájön a dili. Igazából egy dolog van ami mérsékli talán vagy hamarabb elmúlasztja nála ezt a "rohamot" ha 2-3-al kisebb sebesség fokozatba rakom vissza és úgy haladok vele picit. Bár ez mondjuk nem túl üzemanyag barát és hosszabb távon a kocsinak sem válik az előnyére feltételezem, hogy 120-nál 6.-ból 4.-be visszapakolva autókázunk (Van egy barátom akinek a 3-as Renault Scenic-je csinálja ugyanezt, ott se tudja senki egyenlőre az okot.) Hibakódokat nem ír az autó, a számítógép nem jelez problémát még a diagnosztikában sem, sem pedig laptopra kötve hibakódot és problémát keresve. Én ugyan laikus vagyok, de gyanakodtam a kettős tömegű-re vagy a kuplung problémájára vagy a váltóéra, vagy mint egy nagy karácsonyi csoda mindre egyben! Viszont fogalmam nincs mi ez és a megkérdezett szerelők sem tudnak rá 100%-osat mondani amíg náluk nem produkálja a mutatványt az autó. Még a szakszervízben sem!
Elküldve: 2018. Szeptember 21. Péntek, 8:18 Hozzászólás témája:
Sys írta:
A legdurvább az, hogy ezt nem csak a régi de az új picassok is csinálják! Én egy 2016.12. havi C4 Grand Picassot hajtok 0-ról, 17 márciusa óta. Már 30 000 környékén kezdte a rázkódást most 100e felett pedig heti szinten nyomja.
... Igazából egy dolog van ami mérsékli talán vagy hamarabb elmúlasztja nála ezt a "rohamot" ha 2-3-al kisebb sebesség fokozatba rakom vissza és úgy haladok vele picit. Bár ez mondjuk nem túl üzemanyag barát és hosszabb távon a kocsinak sem válik az előnyére feltételezem,
Nagy eséllyel a karbantartás segítene rajta.
Nem látjuk milyen motorral szerelt a gép, de én a Wynns EGR tisztító sprét szoktam alkalmazni (benzines és gázolaj változat is van) és utána az injektortisztítót hozzá - ha már volt panasz, akkor a professional line-os erősebbet,(pl PETROL EXTREME CLEANER) megelőzésre elég lehet a sima is (pl FUEL SYSTEM CLEANER). https://www.wynns.eu/product/petrol-egr-extreme-cleaner/ Még hasznosabb, ha utána tud az ember menni egy autópályás etapot mondjuk legalább 140re állított tempomattal.
A lerakódás a fojtószelepen/légtömegmérőn/szívó és kipufogó szelepeken/egr szelepeken természetes, 'ki kell kormolni' (azaz a gyorsítás nem azt jelenti hogy alacsony fordulaton elváltunk hanem legalább középig kilendítjük a fordulatszámmérőt) illetve a jó(!) olaj (nem sűrű/kevésbé stabil 40es ásványi) és jó üzemanyag (a kötelezőnél jobban adalékolt) is segít ennek elkerülésében.
Ha ez nem oldaná meg, akkor is azzal kell kezdeni, hogy kizárjuk; de leírásod szerint ennyi a probléma (ami elhanyagolás esetén EGR szelep cserét fog maga után vonni). Meglepő és szomorú ha szervizben nem ezt az infót kapod, ez minden autót érint kisebb-nagyobb mértékben, a helyben sokat használtakat pedig hatványozottan (sok márkánál mire a jelenség észrevehető/check engine lámpa világít, addigra már cserés ez EGR szelep; amit nem, NEM kell ledugózni, csak évente ezt az 5000Ft-os érdemes rászánni, vagy ha lehetőség van rá normálisan hajtani az autót). Ha esetleg THP motoros, akkor ott a szívó szelepeken ez nem segít, legrosszabb esetben egy mechanikus tisztítást érdemes megejteni https://totalcar.hu/magazin/technika/2015/05/18/szivocsatorna_es_szeleptisztitas_diohejszorassal/ .
Egyébként de, az autónak az a jó, ha nem alacsony fordulaton nyesztetjük a motort. A kipufogórendszernek, katalizátornak/részecskeszűrőnek mind kell a hőmérséklet/terhelés/magasabb gázáramlás is.Link Gajdán Miklós _________________ XP 1,6 16V Comfort ESP 2008 chip
Csatlakozott: Oct 03, 2008 Hozzászólások: 92 Tartózkodási hely: Budaörs
Elküldve: 2018. November 3. Szombat, 9:51 Hozzászólás témája: Meleg motornál rángatás, vagy inkább "bólogatás"
Sziasztok,
10 éves 211e km-es 1.6 16V-es benzines Picasso nemrég olyasmivel igyekszik meglepni, hogy leginkább meleg motornál, 2-3-4-5 fokozatokban véletlenszerűen, felkapcsoláskor, alacsonyabb fordulatszámnál, pontosabban inkább bármilyen fordulatszámnál, de határozottabb gázadásra ha kigyorsítani próbálok, akkor finoman rángat. Nem annyira vadul, inkább úgy mondanám "elerőtlenedik-magához tér-elerőtlenedik" játékot játszik. Finoman veszít az egyenletességéből a gyorsulás, majd pár tizedmásodperc múlva normálisan gyorsul és párszor újra csinálja ez a kis játékot. Aztán ahogy elér egy markánsabb fordulatot a dolog megszűnik. De ez a jelenség is inkább alkalomszerű, van, hogy eljátsza ezt, és van amikor eszébe sem jut, és ahogy mondtam is, inkább meleg motornál. Reggeli induláskor nem finnyáskodik. És 1-esben még sosem mutatta, hogy tudna ilyet. Se indításnál, se normál haladásnál nem tapasztaltam semmi egyéb rendellenességet, csak ez a gyorsításkor "billegés" az ami rendellenességre utal. Esetleg valami tipp, vagy hasonló tapasztalat valakinél előferdült?
Köszönöm előre is. _________________ Gránitszürke Xsara Picasso 1.6 16V benzinges 2008. 10.
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban Nem szavazhatsz ebben fórumban