Welcome to CitroenPicasso.hu!

     Főmenü
· Főoldal
· Adataid
· Apróhirdetés
· Eseménynaptár
· Fórum
· Fotóalbum
· Hírek archívuma
· Hírküldés
· Keres
· Klubtagok - zártkörű
· Letöltések
· Linkek
· Rovatok
· Statisztikák
· Szavazások
· Tagok listája
· Új tagoknak
· Videó-album

     Információk
Üdvözlet Vendég


Felhasználónév

Jelszó

 


Felhasználók

 · Mai

0

 · Tegnapi

0

 · Összes tag

5248


Utolsó 5 Tagunk
 01:Dec 07, 2018csupesz81
 02:Dec 01, 2018Heo
 03:Dec 05, 2018safiworks
 04:Dec 04, 2018EchoPeti1
 05:Nov 26, 2018lalaonline

Látogatók

 Vendégek (100%)

25

 01: 66.249.69.XXX  02: 66.249.69.XXX  03: 178.210.233.XXX  04: 18.212.93.XXX  05: 66.249.69.XXX  06: 66.249.75.XXX  07: 80.77.124.XXX  08: 5.196.87.XX  09: 109.199.44.XX  10: 5.188.210.XX  11: 84.236.31.XXX  12: 54.36.148.XXX  13: 35.204.103.XXX  14: 5.196.87.XX  15: 151.80.39.XXX  16: 81.183.154.XXX  17: 79.120.177.XX  18: 77.247.181.XXX  19: 151.80.39.XX  20: 37.76.9.XX  21: 5.101.40.XXX  22: 66.249.75.XXX  23: 54.36.149.XX  24: 92.249.146.XX  25: 72.35.247.XXX

 Tagok (0%)

0

 Összesen online

25


Eddig ma

 · Összesen

261

 · Tagok

1

 · Vendégek

260


Látogatók száma
 · Ma

3080

 · Tegnap

2835

 · Összesen ·
72052077

találatot kaptunk az oldal indítása óta:
2006. október

Átlag
 · Óránként

671

 · Naponta

15,150

 · Havonta

461,872

 · Évente

5,542,467


Szerver idő
 · idő

20:06:09

 · Dátum

11/12/18

 · Időzóna

GMT + 1


     Sentinel
You have been warned!
We have caught 916 shameful hackers.

NukeSentinel(tm) 2.4.2pl6

Citroen Picasso Fórum :: Téma megtekintése - Motor rangatas
 Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   CsoportokCsoportok   ProfilProfil   BelépésBelépés 

Motor rangatas
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> Meghibásodások, szervízelési kérdések
Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
Szerző Üzenet
Toto001
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Jul 29, 2013
Hozzászólások: 99

HozzászólásElküldve: 2013. Október 4. Péntek, 21:25    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Nekem ugyan nem rángat, de egy érdekes hangot hallok.
Konrétan a kocsi bal oldala felől (vezető)
Csak kinn hallom, így csak alapjáraton hallgatózom.
Van azon az oldalon valamiféle csapágy? Hétvégén felveszem , hátha úgy tud valaki valamit mondani.
Bosszantó lenne, ha valamelyik csapágy kopogna,mert 49.ezer km-nél még talán nem kéne.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
attibva
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Nov 27, 2013
Hozzászólások: 7
Tartózkodási hely: Százhalombatta

HozzászólásElküldve: 2013. November 27. Szerda, 20:42    Hozzászólás témája: LPG üzemmódban alapjárati rángatás Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok,

Nagyon friss vagyok a fórumon, úgyhogy üdv mindenkinek!
Egy 2009.12. hós 1,6 16V xsara picasso boldog tulaja vagyok Mosoly
Kb. egy éve került a kocsiba egy AG LPG rendszer.
Van egy olyan bosszantó problémám, amire egyszerűen egyenlőre nem találunk megoldást... Ebben kérném a segítségetek!
A helyet az, hogy a gázcomputer kb két hete lett újrakalibrálva (nagy volt a fogyasztás..), a kocsi szuper megy. VISZONT alapjáraton pl. lámpánál kis rángatást lehet érezni (motoron szemmel is látható). Benzinnel nem csinálja... A plussz gond, hogy 5 fokos hidegben 40 fokot eléri a víz és átvált, viszont ha akkor lámpát kapok, úgy rángat a motor, hogy a műszerfalvilágításon is látszik, és akár le is fullad... A kocsi kapott egy új szett NGK LPG7 irídium gyertyaszettet (egyébként nagyon pöpecül megy tőle a gép..) de az alapjárati gondon ez sem segített... jah aksi is pár hetes...
Szóval HELP!!! Nagyon boldog szívesen fogadom a javaslatokat!!

Köszi srácok!!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
simi73
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Nov 25, 2012
Hozzászólások: 48
Tartózkodási hely: Bekescsaba

HozzászólásElküldve: 2013. November 30. Szombat, 15:36    Hozzászólás témája: Re: LPG üzemmódban alapjárati rángatás Hozzászólás az előzmény idézésével

attibva írta:
Sziasztok,

Nagyon friss vagyok a fórumon, úgyhogy üdv mindenkinek!
Egy 2009.12. hós 1,6 16V xsara picasso boldog tulaja vagyok Mosoly
Kb. egy éve került a kocsiba egy AG LPG rendszer.
Van egy olyan bosszantó problémám, amire egyszerűen egyenlőre nem találunk megoldást... Ebben kérném a segítségetek!
A helyet az, hogy a gázcomputer kb két hete lett újrakalibrálva (nagy volt a fogyasztás..), a kocsi szuper megy. VISZONT alapjáraton pl. lámpánál kis rángatást lehet érezni (motoron szemmel is látható). Benzinnel nem csinálja... A plussz gond, hogy 5 fokos hidegben 40 fokot eléri a víz és átvált, viszont ha akkor lámpát kapok, úgy rángat a motor, hogy a műszerfalvilágításon is látszik, és akár le is fullad... A kocsi kapott egy új szett NGK LPG7 irídium gyertyaszettet (egyébként nagyon pöpecül megy tőle a gép..) de az alapjárati gondon ez sem segített... jah aksi is pár hetes...
Szóval HELP!!! Nagyon boldog szívesen fogadom a javaslatokat!!

Köszi srácok!!



Szoval, nekem is ezt csinalja az LPG vel, rangat hidegen es egyenletlen az alapjarata sokszor...talan meg kene nezni az alapjarati motort esetleg ki takaritani....vagy a gaz adagolo hengerek valamelyike nem mindig dolgozik....igy mar jartam, mivel nagyon sok ezer gazos km van mogottem..osszesegeben jok a gazrendszerek, az enyem Zavoli, de olykor azt is takaritani kell...meg talan a szurokre is gondolnek...egyeb otletem nincs.....a Citroen ilyen...nem egy "Japan gazos", ezekkel soha nem volt gondom ..tobb 100 ezer km utan sem...
_________________
2005 12.12 havi szahara. 1.6 Elegance 8V (70KW) B+Gaz
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
jancsi
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Aug 28, 2009
Hozzászólások: 1014
Tartózkodási hely: Nyúl York (Rimóc)

HozzászólásElküldve: 2013. November 30. Szombat, 17:16    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Nekem kb 2,5 éve van benne az LPG rendszer. Azòta 1x volt gondom, tavaly télen, hidegen mintha néha 3hengerezett volna (alapjáraton remegett kicsit, stb). Ki cseréltem a gyertyákat, pár hétig jobb volt, de utána megint éreztem hidegen. Szerelővel ellenőriztettem, beállitattam a szelephézagokat, azòta nincs gondom. Gázszűrőket most ősszel cseréltem. Kacsint?
_________________
2005.10 havi, 1,6  8v, Elit, Szahara ezüst, gázos 1 Piki
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
attibva
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Nov 27, 2013
Hozzászólások: 7
Tartózkodási hely: Százhalombatta

HozzászólásElküldve: 2013. November 30. Szombat, 21:24    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

köszi srácok!

Pénteken próbálkoztunk még vele.. kitakarítottuk a pillangószelepet (kicsit retkes volt) de sajnos nem segített... itt nem lehet a motort ellenőrizni, mert ugye egybe van építve a szelepházzal.. pfff..
Próbáltuk az autokalibrálást a gázprogrammal, de azt írta ki, hogy instabil a nyomás... próbálkoztunk még azzal is, hogy egyenként átváltottuk benzinre és érdekes módon a negyedik hengernél ha átváltottuk akkor megszűnt a dadogás..
Pénteken leadtuk gázszervízbe, nagyon kíváncsi leszek... A levegőmotort mondjuk nem tudom hogy cserés-e, mert ugye benzinnel nem csinálja egyáltalán.. gyönyörűen jár a motor...
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
PPGergo
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Apr 26, 2009
Hozzászólások: 2794
Tartózkodási hely: Budapest

HozzászólásElküldve: 2013. December 2. Hétfő, 21:31    Hozzászólás témája: Re: LPG üzemmódban alapjárati rángatás Hozzászólás az előzmény idézésével

attibva írta:
Sziasztok,

Nagyon friss vagyok a fórumon, úgyhogy üdv mindenkinek!
Egy 2009.12. hós 1,6 16V xsara picasso boldog tulaja vagyok Mosoly
Kb. egy éve került a kocsiba egy AG LPG rendszer.
Van egy olyan bosszantó problémám, amire egyszerűen egyenlőre nem találunk megoldást... Ebben kérném a segítségetek!
A helyet az, hogy a gázcomputer kb két hete lett újrakalibrálva (nagy volt a fogyasztás..), a kocsi szuper megy. VISZONT alapjáraton pl. lámpánál kis rángatást lehet érezni (motoron szemmel is látható). Benzinnel nem csinálja... A plussz gond, hogy 5 fokos hidegben 40 fokot eléri a víz és átvált, viszont ha akkor lámpát kapok, úgy rángat a motor, hogy a műszerfalvilágításon is látszik, és akár le is fullad... A kocsi kapott egy új szett NGK LPG7 irídium gyertyaszettet (egyébként nagyon pöpecül megy tőle a gép..) de az alapjárati gondon ez sem segített... jah aksi is pár hetes...
Szóval HELP!!! Nagyon boldog szívesen fogadom a javaslatokat!!

Köszi srácok!!


Néhány ötlet:

- ha az elmúlt két hetet leszámítva nem csinálta ezt a "hintázást", akkor rosszul lett kalibrálva a kompjuter.

- az új gyertyáknak nem lett jól beállítva a hézag

- koszos a gázszűrő

- elfáradt a gyújtótrafó, nálam pont a negyedik hengernél levő mondta be az unalmast (ezt én írtam http://totalcar.hu/tanacsok/lpgdoktor/2013/06/24/eszi_a_trafot_a_xsara/) Idén nyáron nem csinálta, de csak azért, mert nem használtam az autót Mosoly

Más is járt így, nem nálam van a hiba: http://totalcar.hu/tanacsok/lpgdoktor/2013/09/13/pusztulnak_a_trafok/

- a rosszul beállított gáz miatt a negyedik hengernél elfáradt a szelephézag (tipp innen: http://totalcar.hu/tanacsok/lpgdoktor/2013/11/15/rosszalkodik_az_alapjarat/)
_________________
1.6 8v LPG
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Felhasználó weblapjának megtekintése
PPGergo
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Apr 26, 2009
Hozzászólások: 2794
Tartózkodási hely: Budapest

HozzászólásElküldve: 2013. December 2. Hétfő, 21:40    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Mégvalamit hozzátennék: nálam ezenkívül tényleg semmi gond nincs az autógázzal.

Nem rángat, nem hintázik, 30 fokon szépet átvált, nincs túlfogyasztás - mióta úgy vezetek mint ahogy a gázolajost szoktam, azóta vegyes város + országút 9 alatt vagyok bőven - a szelephézag sem fogy.

Amikor cseréltem a gumikat ősszel, akkor nulláztam az autót: gép szerint átlagfogyi 6.7 liter, átlagsebesség 53km, megtett út 1600km,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/520424.html szerint az elmúlt időszakban 8,25liter/100km gázból.
_________________
1.6 8v LPG
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Felhasználó weblapjának megtekintése
attibva
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Nov 27, 2013
Hozzászólások: 7
Tartózkodási hely: Százhalombatta

HozzászólásElküldve: 2013. December 3. Kedd, 17:20    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Köszi a tippeket!
Holnap reggel hozom el a kocsit, úgy néz ki, hogy az egyik injektor szarakodott... wááá
kíváncsi leszek nagyon... majd megírom, hogy tényleg megoldódott-e a probléma..
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
attibva
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Nov 27, 2013
Hozzászólások: 7
Tartózkodási hely: Százhalombatta

HozzászólásElküldve: 2013. December 4. Szerda, 16:23    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Nah a dadogása megszűnt a motornak (melegen), viszont ma váltáskor a hidegben megint szenvedett, majdnem le is állt...
A kérdésem, hogy szerintetek (40 fokra van véve a váltás) van jelentősége annak, hogy párhuzamosan van bekötve a reduktor a vízrendszerbe, és nem sorban? elgondolkodtató, hogy esetleg egyszerűen vált a jeladó alapján, viszont a reduktor túl hideg...
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
pepe0419
Visszatérő vendég
Visszatérő vendég


Csatlakozott: Oct 02, 2012
Hozzászólások: 217
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

HozzászólásElküldve: 2013. December 8. Vasárnap, 19:58    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Kollégámat vittem múltkor, és ezt mondta, hogy szerinte alapjáraton néha egy-egy rándulást érez, én nem gondoltam hibára, mert mióta megvan, azóta érzem a finom rándulásokat alapjáraton (pl. lámpánál). Ma elvittem egy kanyarra szüleim Suzukiját, abban tényleg nem érezni az alapjárati rángást. Gyertya csere volt, pillangószelep is tiszta, szelephézagok beállítva, szűrők is cserélve (benzin, olaj, levegő). Másnak is vannak apró finom rángások alapjáraton, vagy ez hiba és nézzek utána. Ha utóbbi, akkor tipp, hogy hol kezdjem? Mosoly Általában prémium benyát kap (VP95, MM95).
upd: 1209: reggel, hideg motornál a motoron is láttam a "rángatózást", melegen sokkal egyenletesebben járt.
Még egy kérdés, korábban írtátok, hogy a gázbowden házát meg kell/lehet feszíteni, hogy a bowden feszesebb legyen, kb. 1,5 cm-re el tudom húzni a bowdenházat az ütközőtől, amíg a bowden megfeszül és megmozdul a szelep. Érdemes odébb tenni a sasszeget 1,5 cm-el?
_________________
Szahara ezüst metál, 1,6i 8V Elit, 2003/6, 211.000 km
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
zarew
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Jan 23, 2014
Hozzászólások: 24
Tartózkodási hely: Érd - Budapest

HozzászólásElküldve: 2014. Február 11. Kedd, 22:41    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!
Nemrég vettem a kocsit. Tünet,hogy 5. ben pl. az érdi emelkedőn felfelé alacsony fordulatszámon gyorsításkor megtorpan nem gyorsul. Visszakapcsolva megy rendesen. Csak 5. ben csinálja ,ha lentről (ford.szám) gyorsítok. Esetleg ölet?
_________________
xp.2006. 1,6i 16v Exclusive ,Rodin szürke
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
Pedro0000
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Jan 18, 2011
Hozzászólások: 1494
Tartózkodási hely: Bánd,Veszprém megye

HozzászólásElküldve: 2014. Február 12. Szerda, 5:02    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Vissza kell kapcsolni! Az ötödik nem arra való.
Prodáld ki 4-ben 40-nél padlógáz. Ott sem fog gyorsulni.
Kis motor , kis fordulaton kis teljesítményt ad.
V8- gyorsult volna Mosoly
_________________
1.6 8v Sx 2003


Ha nem megy erőltesd! Ha eltörik akkor úgyis rossz volt! Mosoly
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
smiklos
Visszatérő vendég
Visszatérő vendég


Csatlakozott: May 10, 2013
Hozzászólások: 225
Tartózkodási hely: Szurdokpüspöki

HozzászólásElküldve: 2014. Február 12. Szerda, 10:39    Hozzászólás témája: Re: alapjárat Hozzászólás az előzmény idézésével

Piku írta:
... Nekem télen a nagy minuszokban volt olyan hogy 40km ert ugy mentem hogy nem is volt gázon a lábam...mintha tempomattal mentem volna ..pedig nincs bent:) Majd mikor félreálltam nagyon bömböpt a motor kb 3000 fordulaton. Akkor az volt a baja állitolag hogy a kondenzviz vagy pára belefagyhatott...ahogy melegedett a motor megjavult. Azóta sem volt ilyen.


Nekem 2 hete volt ilyen amikor reggelre -18 fok lett. Az M3-as autópályáig én is "tempomattal" mentem. Az idő megenyhült azóta és a probléma sem jött elő többet...
_________________
Xsara Picasso 2002 1.8i 16V SX PLUS
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
PPGergo
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Apr 26, 2009
Hozzászólások: 2794
Tartózkodási hely: Budapest

HozzászólásElküldve: 2014. Február 12. Szerda, 11:04    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

zarew írta:
Sziasztok!
Nemrég vettem a kocsit. Tünet,hogy 5. ben pl. az érdi emelkedőn felfelé alacsony fordulatszámon gyorsításkor megtorpan nem gyorsul. Visszakapcsolva megy rendesen. Csak 5. ben csinálja ,ha lentről (ford.szám) gyorsítok. Esetleg ölet?


Egymillió ötletem lenne, de inkább válts vissza hármasba (100ig gond nélkül ki lehet húzatni ha meleg a motor) vagy négyesbe, az ötödikre tekints, mint overdrive.

Ha dieseled volt előtte akkor amúgy érthető a problémád, ott ugyanis lehet nyomatékból autózni, itt csak lendületből..
_________________
1.6 8v LPG
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Felhasználó weblapjának megtekintése
zarew
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Jan 23, 2014
Hozzászólások: 24
Tartózkodási hely: Érd - Budapest

HozzászólásElküldve: 2014. Február 12. Szerda, 14:47    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

PPGergo írta:
zarew írta:
Sziasztok!
Nemrég vettem a kocsit. Tünet,hogy 5. ben pl. az érdi emelkedőn felfelé alacsony fordulatszámon gyorsításkor megtorpan nem gyorsul. Visszakapcsolva megy rendesen. Csak 5. ben csinálja ,ha lentről (ford.szám) gyorsítok. Esetleg ölet?


Egymillió ötletem lenne, de inkább válts vissza hármasba (100ig gond nélkül ki lehet húzatni ha meleg a motor) vagy négyesbe, az ötödikre tekints, mint overdrive.

Ha dieseled volt előtte akkor amúgy érthető a problémád, ott ugyanis lehet nyomatékból autózni, itt csak lendületből..


Hát jó, (ez előtt 2.3 benya volt) akkor nem dőlök a kardomba. De azért böki a csőröm. Nehogy megfertőzze a többi sebességet is.
_________________
xp.2006. 1,6i 16v Exclusive ,Rodin szürke
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
zarew
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Jan 23, 2014
Hozzászólások: 24
Tartózkodási hely: Érd - Budapest

HozzászólásElküldve: 2014. Február 18. Kedd, 16:30    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Megfertőzte! S?r? vagy nagyon szomor? Ki is írta : Motor hiba. Mondjuk lehet vele menni,de néha berángat. Ma, ha összejön gyertya,benzin szűrő csere.Hétfőn megy hibakinyomozásra.....
_________________
xp.2006. 1,6i 16v Exclusive ,Rodin szürke
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
pappla
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Apr 18, 2015
Hozzászólások: 1

HozzászólásElküldve: 2015. Április 18. Szombat, 11:20    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok! Van egy 2000. évjáratú 1.8 benzines, 115 le Picasso autóm. Menet közben gázvisszaengedésnél, motorféknél rángat. Van ötletetek, mi lehet a hibája? EGR szelepet kitisztítottam, a levegő beömlőnél minden érzékelőt megtisztítottam. Alapjárati szelepet kicseréltem.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
MC_Pite
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Dec 20, 2007
Hozzászólások: 2259

HozzászólásElküldve: 2015. Április 18. Szombat, 18:32    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

pappla írta:
Sziasztok! Van egy 2000. évjáratú 1.8 benzines, 115 le Picasso autóm. Menet közben gázvisszaengedésnél, motorféknél rángat. Van ötletetek, mi lehet a hibája? EGR szelepet kitisztítottam, a levegő beömlőnél minden érzékelőt megtisztítottam. Alapjárati szelepet kicseréltem.


Enyhe motorféknél csinálja, erősnél nem?
Korábban csinálta, vagy korábban jó volt?
Mert egy bizonyos fokig ez természetes (az én mostanim sokkal intenzívebbe ncsinálja mint a régi 2000-es 1.8asom, az még csak euro3-as volt).
Link: MSR
Gertyák mikoriak? Injektortisztítót mikor kapot tutoljára egy alapos kikormolással egybekötve? Elsőre érdekes hogy csak motorféknél tűnik rossznak... Mióta van nálad az autó? Helyileg merre laksz?
_________________
XP 1,6 16V Comfort ESP 2008 chip
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
lzsolt75
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Aug 08, 2013
Hozzászólások: 75
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

HozzászólásElküldve: 2016. Április 10. Vasárnap, 22:43    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!
Nekem is produkál érdekes dolgot a kocsi. Ha lámpánál megállok, néha csinál olyat induláskor, hogy meglódul az autó, majd megtorpan, és ha nem nyomom be a kuplungot, akkor le is fullad. Ha elkaptam a pillanatot a kuplunggal, akkor csak megtorpan, és a mögöttem jövő kap egy kis korom puffot a szélvédőjére. Van amikor viszont teljesen jól megy. Az egész jelenségre onnantól figyeltem fel, miután volt egy kuplungcserém. Még arra is gyanakodtam, hogy az új kuplung (LUK) esetleg jobban harap, és csak meg kell szoknom. Mondjuk emiatt nem kormolna.
A kocsi egy 2000-es évjáratú 2.0HDi (300e km fölött). Üzemanyagszűrő csere esedékes, remélem csak ennek az elkoszolódása okozza a jelenséget, de milyen tippetek van, ha nem ez lenne?
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
bubusi
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Apr 02, 2008
Hozzászólások: 1105
Tartózkodási hely: Győrújbarát

HozzászólásElküldve: 2016. Április 11. Hétfő, 10:25    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

lzsolt75 írta:
Sziasztok!
Nekem is produkál érdekes dolgot a kocsi. Ha lámpánál megállok, néha csinál olyat induláskor, hogy meglódul az autó, majd megtorpan, és ha nem nyomom be a kuplungot, akkor le is fullad. Ha elkaptam a pillanatot a kuplunggal, akkor csak megtorpan, és a mögöttem jövő kap egy kis korom puffot a szélvédőjére. Van amikor viszont teljesen jól megy. Az egész jelenségre onnantól figyeltem fel, miután volt egy kuplungcserém. Még arra is gyanakodtam, hogy az új kuplung (LUK) esetleg jobban harap, és csak meg kell szoknom. Mondjuk emiatt nem kormolna.
A kocsi egy 2000-es évjáratú 2.0HDi (300e km fölött). Üzemanyagszűrő csere esedékes, remélem csak ennek az elkoszolódása okozza a jelenséget, de milyen tippetek van, ha nem ez lenne?


Szia, Szerintem az egész üzemanyag renszert érdemes kitisztítatni enyi idő/ km után. Gondollok itt a tankban lévő szűrőre és a magasnyomásúban lévő mikro szűrőre is. A tankban lévő ekkorra más szinte mászik annyira el tud kocsonnyásodni Sokkolt
_________________
C4 Picasso 1,6l HDI 16v Mogyoróbarna Collection
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
lzsolt75
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Aug 08, 2013
Hozzászólások: 75
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

HozzászólásElküldve: 2016. Április 11. Hétfő, 21:21    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Ezeket a tisztításokat gondolom otthoni körülmények között nem érdemes megpróbálni. Aknám, állványom sincs.
bubusi írta:
lzsolt75 írta:
Sziasztok!
Nekem is produkál érdekes dolgot a kocsi. Ha lámpánál megállok, néha csinál olyat induláskor, hogy meglódul az autó, majd megtorpan, és ha nem nyomom be a kuplungot, akkor le is fullad. Ha elkaptam a pillanatot a kuplunggal, akkor csak megtorpan, és a mögöttem jövő kap egy kis korom puffot a szélvédőjére. Van amikor viszont teljesen jól megy. Az egész jelenségre onnantól figyeltem fel, miután volt egy kuplungcserém. Még arra is gyanakodtam, hogy az új kuplung (LUK) esetleg jobban harap, és csak meg kell szoknom. Mondjuk emiatt nem kormolna.
A kocsi egy 2000-es évjáratú 2.0HDi (300e km fölött). Üzemanyagszűrő csere esedékes, remélem csak ennek az elkoszolódása okozza a jelenséget, de milyen tippetek van, ha nem ez lenne?


Szia, Szerintem az egész üzemanyag renszert érdemes kitisztítatni enyi idő/ km után. Gondollok itt a tankban lévő szűrőre és a magasnyomásúban lévő mikro szűrőre is. A tankban lévő ekkorra más szinte mászik annyira el tud kocsonnyásodni Sokkolt
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
bubusi
Törzsvendég
Törzsvendég


Csatlakozott: Apr 02, 2008
Hozzászólások: 1105
Tartózkodási hely: Győrújbarát

HozzászólásElküldve: 2016. Április 12. Kedd, 9:01    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Szia Zsolt, hát a tank leszedése elég macerás a emelő nélkül, nem a jó emlékeim közül valóMosoly) Sajna a tank szűrője csak így hozzáférhető. A magasnyomású pumpáé az könnyebben, a bemeneti cső után van közvetlen. A gázolaj szűrő az a legkönyebben hozzáférhető, cserélhető! Az egyes cserékkor ne felejts el légteleníteni indítás elött. ?tlet
_________________
C4 Picasso 1,6l HDI 16v Mogyoróbarna Collection
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Macy
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Apr 01, 2016
Hozzászólások: 2
Tartózkodási hely: 2225

HozzászólásElküldve: 2016. Április 13. Szerda, 17:05    Hozzászólás témája: Lomhaság Hozzászólás az előzmény idézésével

Üdv mindenkinek!
Új vagyok a fórumon, kb 2 hete boldog tulajdonosa egy 1.8 16v Pikachunak. Az autó 11 éves, 182000 km-es német import. Nagyon jó, nagyon szép, vegyes fogyasztása (főváros, M5-ös 110-120 km/h) 7,5 l/100km. Két pici gond van vele csak. Az egyik, hogy hidegebb reggeleken melegítés közben, ugrál a fordulatszám. Tehát fölpörög és majdnem leáll. Ezt hőmérséklettől függően különböző ideig csinálja. A másik, nekem valahogy gyorsításnál nagyon lomhának tűnik az autó. Kb., mint a 120-as Skodám anno. Tökmindegy, hogy városban sebváltás utáni gyorsítás, vagy autópályán 110-ről 130-140-re. Mintha nem bírná elégetni az üzemanyagot, csak szépen komótosan gyorsulgat. Félreértés ne essék, nem versenyezni akarok vele, de 110-ről 130-ra nem is 6-8 másodperc alatt kellene gyorsulnia. Vagy rosszul gondolom? Köszönöm a válaszokat!
_________________
By Macy
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Somi1
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Jun 20, 2013
Hozzászólások: 29
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

HozzászólásElküldve: 2016. Április 14. Csütörtök, 19:35    Hozzászólás témája: fordulatszám rángatás Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!
Ma reggel induláskor a fordulat az egekbe szökött és nem akart vissza állni le kellett állítanom utána már rendesen pörgött. Egyesben mikor elindultam mintha nem lenne benne erő aztán meglódul majd megint megtorpan többi fokozatban már nem nagyon érződik , húz is.Viszont a km óra nem mutat sebességet csak a két középső csík világit
_________________
2003. 11. 1.8i exclusive
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Somi1
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Jun 20, 2013
Hozzászólások: 29
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

HozzászólásElküldve: 2016. Április 14. Csütörtök, 19:51    Hozzászólás témája: fordulatszám rángatás Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok!
Ma reggel induláskor a fordulat az egekbe szökött és nem akart vissza állni le kellett állítanom utána már rendesen pörgött. Egyesben mikor elindultam mintha nem lenne benne erő aztán meglódul majd megint megtorpan többi fokozatban már nem nagyon érződik , húz is.Viszont a km óra nem mutat sebességet csak a két középső csík világit
_________________
2003. 11. 1.8i exclusive
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
MC_Pite
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Dec 20, 2007
Hozzászólások: 2259

HozzászólásElküldve: 2016. Április 19. Kedd, 7:47    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Alapjárati motor próba/takarítás midkettőtöknek, plusz légtömegmérő/fojtószelep/egr szelep, amit értek a szívó oldalon.
_________________
XP 1,6 16V Comfort ESP 2008 chip
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
Demmy
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Jul 09, 2016
Hozzászólások: 2

HozzászólásElküldve: 2016. Július 11. Hétfő, 8:56    Hozzászólás témája: Rángat a motor, leáll az autó Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni.

1998-as Citroen Xsarám van, benzines 1.4i. Rángat az autó, de nem folyamatosan, hanem csak néha, amikor úgy van kedve, általában 5-10 perc után mikor már bemelegedett a motor. Van hogy tövig nyomom a gázpedált és csak lassul az autó, nem reagál majd leáll a motor, de ha újraindítom azonnal beindul, megy tovább. Néha alapjáraton is leáll, de az sem mindig. Elvittem szervizbe, kicserélték az üzemanyag nyomás szabályzót, de a hiba továbbra is fenn áll. Elhoztam a szervizből, mert nem akarom, hogy tovább kísérletezgessenek az autóval az én zsebemből. Még annyi észrevételem van, hogy fals levegő hangját hallom a motortérből. Mi lehet a probléma?
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
PPGergo
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Apr 26, 2009
Hozzászólások: 2794
Tartózkodási hely: Budapest

HozzászólásElküldve: 2016. Július 11. Hétfő, 18:01    Hozzászólás témája: Re: Rángat a motor, leáll az autó Hozzászólás az előzmény idézésével

Demmy írta:
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni.

1998-as Citroen Xsarám van, benzines 1.4i. Rángat az autó, de nem folyamatosan, hanem csak néha, amikor úgy van kedve, általában 5-10 perc után mikor már bemelegedett a motor. Van hogy tövig nyomom a gázpedált és csak lassul az autó, nem reagál majd leáll a motor, de ha újraindítom azonnal beindul, megy tovább. Néha alapjáraton is leáll, de az sem mindig. Elvittem szervizbe, kicserélték az üzemanyag nyomás szabályzót, de a hiba továbbra is fenn áll. Elhoztam a szervizből, mert nem akarom, hogy tovább kísérletezgessenek az autóval az én zsebemből. Még annyi észrevételem van, hogy fals levegő hangját hallom a motortérből. Mi lehet a probléma?


Ahová vitted, ott említetted a falslevegő-problémát? Lehet tényleg csak falslevegőt szív valahol, emiatt a motorvezérlés hülyül meg. Bár akkor hidegen is hülyéskedne.. Először talán ezzel kellene kezdeni, megkeresni a léket.
_________________
1.6 8v LPG
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Felhasználó weblapjának megtekintése
Demmy
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Jul 09, 2016
Hozzászólások: 2

HozzászólásElküldve: 2016. Július 11. Hétfő, 20:25    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Nem említettem, csak azt, hogy néha rángat az autó és kis fordulaton leáll a motor. Holnap viszem egy szerelőhöz, meg említem neki mindenképp. Jelzek, ha sikerült valamit elérni vele, hátha tudok majd másoknak ezzel segíteni.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
Sys
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Sep 16, 2018
Hozzászólások: 2

HozzászólásElküldve: 2018. Szeptember 19. Szerda, 15:20    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

A legdurvább az, hogy ezt nem csak a régi de az új picassok is csinálják! Én egy 2016.12. havi C4 Grand Picassot hajtok 0-ról, 17 márciusa óta. Már 30 000 környékén kezdte a rázkódást most 100e felett pedig heti szinten nyomja
Az egész autó elkezd rázkódni. A komplett kocsiszekrény, a váltó, a kormány a középkonzol , stb.
Olyan érzete van benne az embernek mintha másodperceken belül darabjaira akarna hullani az autó , vagy esetleg nemsokára fel akarna robbani. Nem sebesség függő, csinálja 20-nál és 120-nál egyaránt ha rájön a dili. Igazából egy dolog van ami mérsékli talán vagy hamarabb elmúlasztja nála ezt a "rohamot" ha 2-3-al kisebb sebesség fokozatba rakom vissza és úgy haladok vele picit. Bár ez mondjuk nem túl üzemanyag barát és hosszabb távon a kocsinak sem válik az előnyére feltételezem, hogy 120-nál 6.-ból 4.-be visszapakolva autókázunk (Van egy barátom akinek a 3-as Renault Scenic-je csinálja ugyanezt, ott se tudja senki egyenlőre az okot.) Hibakódokat nem ír az autó, a számítógép nem jelez problémát még a diagnosztikában sem, sem pedig laptopra kötve hibakódot és problémát keresve. Én ugyan laikus vagyok, de gyanakodtam a kettős tömegű-re vagy a kuplung problémájára vagy a váltóéra, vagy mint egy nagy karácsonyi csoda mindre egyben! Viszont fogalmam nincs mi ez és a megkérdezett szerelők sem tudnak rá 100%-osat mondani amíg náluk nem produkálja a mutatványt az autó. Még a szakszervízben sem!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
MC_Pite
Fanatikus
Fanatikus


Csatlakozott: Dec 20, 2007
Hozzászólások: 2259

HozzászólásElküldve: 2018. Szeptember 21. Péntek, 8:18    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Sys írta:
A legdurvább az, hogy ezt nem csak a régi de az új picassok is csinálják! Én egy 2016.12. havi C4 Grand Picassot hajtok 0-ról, 17 márciusa óta. Már 30 000 környékén kezdte a rázkódást most 100e felett pedig heti szinten nyomja.
... Igazából egy dolog van ami mérsékli talán vagy hamarabb elmúlasztja nála ezt a "rohamot" ha 2-3-al kisebb sebesség fokozatba rakom vissza és úgy haladok vele picit. Bár ez mondjuk nem túl üzemanyag barát és hosszabb távon a kocsinak sem válik az előnyére feltételezem,


Nagy eséllyel a karbantartás segítene rajta.
Nem látjuk milyen motorral szerelt a gép, de én a Wynns EGR tisztító sprét szoktam alkalmazni (benzines és gázolaj változat is van) és utána az injektortisztítót hozzá - ha már volt panasz, akkor a professional line-os erősebbet,(pl PETROL EXTREME CLEANER) megelőzésre elég lehet a sima is (pl FUEL SYSTEM CLEANER). https://www.wynns.eu/product/petrol-egr-extreme-cleaner/ Még hasznosabb, ha utána tud az ember menni egy autópályás etapot mondjuk legalább 140re állított tempomattal.

A lerakódás a fojtószelepen/légtömegmérőn/szívó és kipufogó szelepeken/egr szelepeken természetes, 'ki kell kormolni' (azaz a gyorsítás nem azt jelenti hogy alacsony fordulaton elváltunk hanem legalább középig kilendítjük a fordulatszámmérőt) illetve a jó(!) olaj (nem sűrű/kevésbé stabil 40es ásványi) és jó üzemanyag (a kötelezőnél jobban adalékolt) is segít ennek elkerülésében.

Ha ez nem oldaná meg, akkor is azzal kell kezdeni, hogy kizárjuk; de leírásod szerint ennyi a probléma (ami elhanyagolás esetén EGR szelep cserét fog maga után vonni). Meglepő és szomorú ha szervizben nem ezt az infót kapod, ez minden autót érint kisebb-nagyobb mértékben, a helyben sokat használtakat pedig hatványozottan (sok márkánál mire a jelenség észrevehető/check engine lámpa világít, addigra már cserés ez EGR szelep; amit nem, NEM kell ledugózni, csak évente ezt az 5000Ft-os érdemes rászánni, vagy ha lehetőség van rá normálisan hajtani az autót). Ha esetleg THP motoros, akkor ott a szívó szelepeken ez nem segít, legrosszabb esetben egy mechanikus tisztítást érdemes megejteni https://totalcar.hu/magazin/technika/2015/05/18/szivocsatorna_es_szeleptisztitas_diohejszorassal/ .

Egyébként de, az autónak az a jó, ha nem alacsony fordulaton nyesztetjük a motort. A kipufogórendszernek, katalizátornak/részecskeszűrőnek mind kell a hőmérséklet/terhelés/magasabb gázáramlás is.Link Gajdán Miklós
_________________
XP 1,6 16V Comfort ESP 2008 chip
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
Sys
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Sep 16, 2018
Hozzászólások: 2

HozzászólásElküldve: 2018. Szeptember 21. Péntek, 14:13    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

köszi az infót
megpróbálkozom az ajánlott tisztítóval Kacsint?
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Vigyory
Új tag
Új tag


Csatlakozott: Oct 03, 2008
Hozzászólások: 92
Tartózkodási hely: Budaörs

HozzászólásElküldve: 2018. November 3. Szombat, 9:51    Hozzászólás témája: Meleg motornál rángatás, vagy inkább "bólogatás" Hozzászólás az előzmény idézésével

Sziasztok,
10 éves 211e km-es 1.6 16V-es benzines Picasso nemrég olyasmivel igyekszik meglepni, hogy leginkább meleg motornál, 2-3-4-5 fokozatokban véletlenszerűen, felkapcsoláskor, alacsonyabb fordulatszámnál, pontosabban inkább bármilyen fordulatszámnál, de határozottabb gázadásra ha kigyorsítani próbálok, akkor finoman rángat. Nem annyira vadul, inkább úgy mondanám "elerőtlenedik-magához tér-elerőtlenedik" játékot játszik. Finoman veszít az egyenletességéből a gyorsulás, majd pár tizedmásodperc múlva normálisan gyorsul és párszor újra csinálja ez a kis játékot. Aztán ahogy elér egy markánsabb fordulatot a dolog megszűnik. De ez a jelenség is inkább alkalomszerű, van, hogy eljátsza ezt, és van amikor eszébe sem jut, és ahogy mondtam is, inkább meleg motornál. Reggeli induláskor nem finnyáskodik. És 1-esben még sosem mutatta, hogy tudna ilyet. Se indításnál, se normál haladásnál nem tapasztaltam semmi egyéb rendellenességet, csak ez a gyorsításkor "billegés" az ami rendellenességre utal. Esetleg valami tipp, vagy hasonló tapasztalat valakinél előferdült?

Köszönöm előre is.
_________________
Gránitszürke Xsara Picasso 1.6 16V benzinges 2008. 10.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése MSN Messenger
Hozzászólások megtekintése elölről:   
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> Meghibásodások, szervízelési kérdések Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás oldalra Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
7 / 7 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban


Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
phpBB port v2.0.7 based on Tom Nitzschner's phpbb2.0.6 upgraded to phpBB 2.0.7 standalone was developed and tested by:
ChatServ, mikem,
and Paul Laudanski (aka Zhen-Xjell).

Version 2.0.7 by Nuke Cops © 2004 http://www.nukecops.com




Tartalomkezel? rendszer: © 2005 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz ?rv?nyes.
Oldalkészítés: 0.52 másodperc